Započela provedba Anti-stigma programa „Prihvaćamo različitost“
Senzibilizacijskom edukativnom radionicom „Biti drugačiji“ započela je provedba Anti-stigma programa „Prihvaćamo različitost“ Odjela za promicanje zdravlja, Službe za javno zdravstvo Nastavnog zavoda za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar".
Edukativna radionica je dio prvog modula navedenog programa. Održane su za učenike četvrtih razreda OŠ Luka, Sesvete, u suradnji sa studentima radne terapije Zdravstvenog veleučilišta.
Ciljevi navedenog Anti-stigma programa su smanjenje stigmatizacije i predrasuda o djeci s teškoćama u razvoju, kao i osoba s invaliditetom općenito te poticanje pružanja podrške od strane vršnjaka djeci s teškoćama u razvoju. Podcjenjivanje sposobnosti djece s teškoćama u razvoju glavna je prepreka za njihovu inkluziju i pružanje jednakih mogućnosti. Neznanje o prirodi i uzrocima nedostataka te nevidljivost same djece, ozbiljno podcjenjivanje njihovih potencijala i sposobnosti, kao i druge prepreke za jednake mogućnosti i tretman, doprinose marginalizaciji djece s teškoćama u razvoju. Život djece s teškoćama u razvoju promijenit će se ako se promijene stavovi i tako osvijestiti široj zajednici kako su teškoće u razvoju dio ljudskog stanja.
Tijekom interaktivne radionice učenici su se upoznali s različitim vrstama teškoća u razvoju i invaliditeta: kako pristupiti, uspostaviti primjerenu komunikaciju i pomoći, koja pomagala koriste djeca s teškoćama u razvoju, mogućnosti prilagodbe u okolini (razredu, školi, kod kuće). U drugom dijelu edukativne radionice učenici su podijeljeni u grupe i mogli su praktično primijeniti pomagala koja koriste osobe s invaliditetom u obavljanju svakodnevnih aktivnosti: invalidska kolica, ortopedska pomagala, bijeli štap, povez za oči, prilagođena pomagala za svakodnevne aktivnosti (četkica za zube, žlica, vilica), Lego kockice i druga pomagala. Na kraju radionice učenici su prezentirali kako su se osjećali tijekom korištenja različitih pomagala, što misle kako je djeci i osobama koje imaju potrebu za tuđom pomoći, s kojim se sve preprekama moraju suočavati svaki dan, na koje sve načine mogu pomoći i kako biti dobar prijatelj.
Djeca s teškoćama u razvoju su skupina djece s vrlo različitim teškoćama
Najčešća vrsta oštećenja u dobnoj skupini od 0 do 19 godina u gradu Zagrebu su višestruka oštećenja, zatim oštećenja glasovno-govorne komunikacije, središnjeg živčanog sustava, prirođene anomalije i kromosomopatije, duševni poremećaji, intelektualne teškoće, te oštećenja drugih organa i lokomotornog sustava, pervazivni razvojni poremećaj (autizam), oštećenja vida, sluha i perifernog živčanog sustava.
Djeca s teškoćama u razvoju svakodnevno se suočavaju s dodatnim izazovima kao rezultatima svojih poteškoća i mnogih prepreka koje društvo stavlja pred njih. Potrebno im je pružiti priliku da, kao i drugi, ostvare svoje potencijale u vođenju života koji ih ispunjava i doprinosi socijalnoj, kulturnoj i ekonomskoj vitalnosti svojih zajednica.
Upravo zato, provedba ove senzibilizacijske edukativne radionice praktičnim primjerom daje nova znanja i potiče pružanje podrške od strane vršnjaka djeci s teškoćama u razvoju kako bi se što bezbolnije i lakše integrirala u svakodnevne aktivnosti u svojoj okolini. U konačnici stvaramo obrazovanije i senzibilnije društvo u kojem će uspješno odrastati djeca s teškoćama u razvoju kao budući aktivni i ravnopravni članovi zajednice uz podršku.
Poruka učenika nakon održanih radionica „Biti drugačiji“ je:
Prijateljstvo je najbitnije! Nije dovoljno biti prijateljski raspoložen, treba biti pravi prijatelj!
|